Všeobecné obchodné podmienky

1. Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú podmienky, práva a povinnosti zmluvných strán, pri kúpnych zmluvách, uzatvorených medzi predávajúcim - myPORTAL s.r.o., so sídlom Jégeho 220/19, 821 08 Bratislava, IČO: 54 474 621, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 159405/B, e-mail: info@myportal.sk, tel.: +421 908 702 206 / ďalej ako „predávajúci“ / a kupujúcim - používateľom internetovej stránky www.myportal.sk / ďalej ako „kupujúci“, alebo „zákazník“ alebo „spotrebiteľ“ /, ktorých predmetom je kúpa a predaj rozšírených funkcionalít / ďalej ako „služby“ / na internetovej stránke predávajúceho. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých kúpnych zmlúv uzatvorených medzi predávajúcim a kupujúcim pri kúpe a predaji služieb na internetovej stránke predávajúceho, s čím kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu súhlasí. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy, neupravené týmito obchodnými podmienkami, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v platnom znení / ďalej ako „Občiansky zákonník“ /, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, t.j. je podnikateľom, riadia sa právne vzťahy, neupravené týmito obchodnými podmienkami, zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník / ďalej ako „Obchodný zákonník“ /, v platnom znení.

Pojmy

Predávajúci - je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je ním aj podnikateľ, ktorý zákazníkovi ponúka a poskytuje služby.

Spotrebiteľ - je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Je to fyzická osoba, ktorá používa služby pre osobnú potrebu.

Podnikateľ - je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania, t.j. osoba, ktorá nekoná v postavení spotrebiteľa.

Kúpna zmluva - je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa služieb ponúkaných predávajúcim na internetovej stránke www.myportal.sk (ďalej len „služby“) uzavretá spôsobom podľa článku II. Všeobecných obchodných podmienok.

Spotrebiteľská zmluva - je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane predávajúci a na druhej strane spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred pripraveného návrhu na uzatvorenie zmluvy.

Zmluva uzavretá na diaľeku - je kúpna zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

Všeobecné obchodné podmienky sú dostupné na internetovej stránke www.myportal.sk/terms a kupujúci má možnosť oboznámiť sa s ich znením a obsahom.

2. Objednávka služieb a spôsob uzavretia kúpnej zmluvy

Ponuka služieb na stránke internetového portálu predávajúceho je uvádzaná spolu s jeho kúpnou cenou vrátane DPH.

Zoznam služieb na internetovej stránke internetového portálu je katalógom bežne dodávaných služieb a predávajúci zaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených služieb.

Služby internetového portálu myPORTAL sú dostupné len pre prihlásených používateľov. Registrácia nových používateľov je možná len administrátormi portálu.

Služby, o ktoré má kupujúci záujem, môže vybrať počas vypĺňania objednávky. Po vybraní služieb vyplní kupujúci všetky predpísané údaje uvedené v objednávkovom formulári. Kupujúci zodpovedá za správnosť ním vyplnených údajov. V prípade, ak sú údaje vyplnené v objednávkovom formulári správne a kupujúci si praje služby objednať, klikne na tlačidlo "Vytvoriť a prejsť k platbe" alebo "Vytvoriť a zaplatiť neskôr", ktorými dokončí a záväzne potvrdí objednávku. Kupujúci má možnosť pred odoslaním a záväzným potvrdením objednávky, objednávku skontrolovať, prípadne ju opraviť. Potvrdením objednávky kupujúcim, dochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim, čím sa objednávka kupujúceho stáva záväzná.

Ak si používateľ vybral možnosť zaplatiť služby hneď po vytvorení objednávky, je presmerovaný na platobnú bránu, kde môže platbu uskutočniť. V opačnom prípade môže platbu vykonať cez stránku detailu objednávky, na ktorý je presmerovaný po vybratí možnosti "Vytvoriť a zaplatiť neskôr"

Po odoslaní objednávky kupujúcim, je kupujúcemu doručený potvrdzovací e-mail s informáciami o objednávke na e-mailovú adresu nastavenú pre jeho účet. Doručený e-mail informuje kupujúceho o úspešnom vytvorení objednávky. Informácie o objednávke obsahujú: zoznam a trvanie objednaných služieb, dátum objednávky, číslo objednávky a celkovú sumu objednávky.

Po zaplatení objednávky je kupujúcemu doručený samostatný email obsahujúci súhrnné informácie o objednávke, potvrdenie platby, variabilný symbol a faktúru v prílohe.

Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Reklamačný poriadok predávajúceho.

Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú, do riadneho splnenia povinností oboch zmluvných strán, vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a všeobecných obchodných podmienok predávajúceho, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.

3. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho

Predávajúci je povinný najmä:

  1. dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim, kupujúcemu služby v dohodnutom množstve a kvalite a umožniť mu prístup k týmto službám na dohodnutú dobu
  2. zabezpečiť, aby dodané služby boli v súlade so všetkými všeobecne záväznými predpismi platnými na území SR
  3. vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe služby, v ktorom budú uvedené nasledovné informácie:
    • obchodné meno a sídlo predávajúceho (príp. adresa prevádzkarne ak ju má na tento účel zriadenú)
    • dátum predaja
    • názov a trvanie služby
    • cena jednotlivých služieb a celková cena, ktorú spotrebiteľ zaplatil
    • miesto, dátum a čas trvania služby

Predávajúci má právo najmä na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho.

Kupujúci je povinný najmä:

  1. prevziať dodané služby
  2. zaplatiť predávajúcemu celú dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote/lehotách splatnosti

Kupujúci má právo najmä na dodanie služieb v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom potvrdení - akceptovaní objednávky.

4. Dodacie podmienky

Služby predávajúci zaisťuje alebo sprostredkováva pre priestor alebo vo firmu v priestore, ktoré sú pridelené používateľovi.

Predávajúci sa zaväzuje sprístupniť kupujúcemu služby na základe záväznej objednávky kupujúceho, v požadovanom množstve, akosti a vyhotovení. Sprístupnenie služieb uvedeného na internetovom portáli, zabezpečí predávajúci automatizovane ihneď po zaplatení objednávky v prípade platby kartou (Card pay) na dobu vybranú pri odoslaní objednávky.

5. Kúpna cena a platobné podmienky

Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu služieb dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.

Kúpna cena je uvádzaná v mene EUR (euro)

Kúpne ceny služieb v internetovom portáli sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ pre získanie služieb zaplatiť

Odoslaním objednávky a záväzným potvrdením objednávky, kupujúci prejavuje súhlas s kúpnou cenou uvedenou v objednávke.

Tovar môže byť kupujúcim uhradený platobnou kartou (Card pay).

Kupujúci nadobúda prístupu k službám až úplným zaplatením celej kúpnej ceny.

6. Spracovanie osobných údajov a ich ochrana

Predávajúci zodpovedná za spracúvania osobných údajov podľa nariadenia európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679, z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, (ďalej len GDPR).

Predávajúci prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu ochrany osobných údajov. Predávajúci neurčuje zodpovednú osobu.

Prevádzkovateľ nezamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii.

„Osobné údaje“ (ďalej len „OÚ“) sú akékoľvek informácie týkajúce sa identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osoby (ďalej len „dotknutá osoba“); identifikovateľná fyzická osoba je osoba, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä odkazom na identifikátor, ako je meno, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, online identifikátor, alebo odkazom na jeden či viaceré prvky, ktoré sú špecifické pre fyzickú, fyziologickú, genetickú, mentálnu, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu tejto fyzickej osoby.

Ako návštevník alebo zákazník webového portálu www.myportal.sk spracúvame Vaše osobné údaje, ktoré ste nám ako „dotknutá osoba“ poskytli, ako klient alebo zástupca klienta firmy myPORTAL s.r.o. a len v nutnom rozsahu potrebnom pre sprístupnenie webového portálu a vybavovanie objednávok.

Účelom spracovania osobných údajov zákazníkov je vybavenie Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami ako dotknutou osobou a nami ako prevádzkovateľom. Pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nevyhnutné pre vystavenie daňového dokladu a úspešné vybavenie objednávky.

Pri spracúvaní objednávky je právny základ spracovania osobných údajov článok 6, ods. 1 písmeno b) spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy (kúpnej zmluvy) a tiež na základe zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov § 13 ods. 1 písmeno c) spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu (zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty), ktorý taktiež upravuje dobu uchovávania týchto osobných údajov.

Práva dotknutej osoby vymedzuje kapitola 3 GDPR. Ide o právo požadovať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom týkajúcim sa dotknutej osoby, práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu, ako aj práva na prenosnosť údajov. Všetky evidované údaje o používateľovi sú dostupné po prihlásení v jeho profile na adrese www.myportal.sk/account. Používateľ môže požiadať o zmenu alebo vymazanie týchto osobných údajov odoslaním žiadosti na emailovú adresu info@myportal.sk

7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.

Kupujúci je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa zaplatenia objednávky a prevzatia služieb. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty služby portálu odskúšať iba obdobným spôsobom ako je to obvyklé pri bežnom nákupe a v zmysle Čl. 6. Všeobecných obchodných podmienok. Kupujúci nie je oprávnený začať služby využívať a následne objednávku stornovať. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy odoslaním žiadosti na emailovú adresu info@myportal.sk predávajúceho.

Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Po platnom odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy.

Platby budú kupujúcemu vrátené do 15 kalendárnych dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady v písomnom prehlásení o odstúpení od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

8. Riešenie spotrebiteľských sporov

Predávajúci dáva kupujúcemu na vedomie, že kupujúci ako spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Zároveň má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov v zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

Predávajúci zároveň informuje kupujúceho o možnosti on-line riešenia sporov, ktoré zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov on-line (RSO). Rovnako aj nároky predajcu voči spotrebiteľovi môžu byť uplatnené prostredníctvom európskej platformy.

Sťažnosť môže kupujúci podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke www.esc-sr.sk/podanie-staznosti/

9. Záverečné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na každú kúpnu zmluvu uzatvorenú medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu na internetových www.myportal.sk

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke on-line obchodu predávajúceho. Prípadné zmeny a doplnky Všeobecných obchodných podmienok sa nebudú vzťahovať na už uzatvorené kúpne zmluvy.

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 01.09.2021

Kontaktné údaje predávajúceho:

názov (obchodné meno): myPORTAL s.r.o.

e-mail: info@myportal.sk

telefón: +421 908 702 206

sídlo spoločnosti: Jégeho 220/19, 821 08 Bratislava

korešpondenčná adresa: Pútnická 40, 841 06 Bratislava

číslo účtu: SK31 1100 0000 0029 4713 1061

peňažný ústav: Tatra banka, a.s.

BIC (SWIFT): TATRSKBX